Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty złożone przez potencjalnych wykonawców węzła autobusowo-tramwajowego przy skrzyżowaniu ulic Drobnera i Dubois. Biorąc pod uwagę zaplanowany przez miasto budżet, można spodziewać się oszczędności przy realizacji tej inwestycji.
Od ogłoszenia przetargu mijają właśnie blisko dwa miesiące.
Skrzyżowanie ulic Drobnera i Dubois to ważny – po pl. Powstańców Wielkopolskich – punkt przesiadkowy na Nadodrzu. Choć krzyżują się tutaj trasy kilku linii tramwajowych i autobusowych, to przesiadki pomiędzy nimi nie należą do najłatwiejszych.
Stąd kolejne podejście miasta do zmiany tego stanu rzeczy. A warto wspomnieć, że
przygotowania do jego przebudowy jeszcze w 2021 roku zapowiadał prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Komunikacja we Wrocławiu. Węzeł Drobnera – Dubois coraz bliżej Oferty potencjalnych wykonawców zostały otwarte w środę, 14 kwietnia. Tym razem cztery firmy zainteresowane są realizacją tej miejskiej inwestycji. Ta została podzielona na dwie części, za które odpowiedzialne będą dwie miejskie jednostki: Wrocławskie Inwestycje oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
- Skanska S.A. w Warszawy: 39,9 mln zł,
- Pro-Tra Building Sp. z o.o. z Wrocławia: 41,6 mln zł,
- Konsorcjum: Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o. z Siechnic (Lider) i Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. z Wrocławia: 42 5 mln zł,
- Budimex S.A. z Warszawy: 46,8 mln z.
Spółka Wrocławskie Inwestycje przeznaczyła na tę kontrakt 57,4 mln zł w tym: 54,3 – dla zakresu finansowanego przez gminę Wrocław oraz 3,13 mln zł – dla zakresu finansowanego przez MPWiK.
Oznacza to, że ostateczne rozstrzygnięcie może nastąpić dość szybko, bo wszystkie oferty mieszczą się w ogólnym budżecie – chociaż niektóre nie zakresach finansowych. Tradycyjnie, jeżeli nie będzie odwołań, to za kilka tygodni będzie można podpisać umowę.
Koniec z najwęższym przystankiem we Wrocławiu Wykonawca będzie miał 18 miesięcy od dnia podpisania umowy na przeprowadzenie prac budowlanych. Biorąc pod uwagę wskazane w postępowaniu terminy ten dokument będzie można podpisać raczej nie wcześniej niż w okolicach wakacji, a prace mogłyby się zakończyć bliżej końca 2026 lub na początku 2027 roku.
Planowana inwestycja obejmie
ul. Drobnera (odcinek od Cybulskiego do Łokietka) i ul. Dubois (odcinek od Drobnera do Pomorskiej) oraz fragmenty ulic przylegających: Cybulskiego, Śrutowej i Rydygiera. W ramach plac budowlanych ulica zyska nową podbudowę i nawierzchnię na wszystkich jezdniach, wyciszone torowisko tramwajowe wraz z peronami przystankowymi, ledowe oświetlenie uliczne czy przebudowane drogi rowerowe. Wszystko dopełnią nowe nasadzenia zieleni w postaci drzew, krzewów czy traw ozdobnych.