Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wrocław. Cztery firmy zainteresowane węzłem przesiadkowym Drobnera - Dubois

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/Wrocławskie Inwestycje

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wrocław. Cztery firmy zainteresowane węzłem przesiadkowym Drobnera - Dubois
materiały Wrocławskich InwestycjiWizualizacja przystanku autobusowo-tramwajowego Drobnera - Dubois
Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty złożone przez potencjalnych wykonawców węzła autobusowo-tramwajowego przy skrzyżowaniu ulic Drobnera i Dubois. Biorąc pod uwagę zaplanowany przez miasto budżet, można spodziewać się oszczędności przy realizacji tej inwestycji.

Od ogłoszenia przetargu mijają właśnie blisko dwa miesiące. Skrzyżowanie ulic Drobnera i Dubois to ważny – po pl. Powstańców Wielkopolskich – punkt przesiadkowy na Nadodrzu. Choć krzyżują się tutaj trasy kilku linii tramwajowych i autobusowych, to przesiadki pomiędzy nimi nie należą do najłatwiejszych.

Stąd kolejne podejście miasta do zmiany tego stanu rzeczy. A warto wspomnieć, że przygotowania do jego przebudowy jeszcze w 2021 roku zapowiadał prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Komunikacja we Wrocławiu. Węzeł Drobnera – Dubois coraz bliżej

Oferty potencjalnych wykonawców zostały otwarte w środę, 14 kwietnia. Tym razem cztery firmy zainteresowane są realizacją tej miejskiej inwestycji. Ta została podzielona na dwie części, za które odpowiedzialne będą dwie miejskie jednostki: Wrocławskie Inwestycje oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
  • Skanska S.A. w Warszawy: 39,9 mln zł,
  • Pro-Tra Building Sp. z o.o. z Wrocławia: 41,6 mln zł,
  • Konsorcjum: Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o. z Siechnic (Lider) i Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. z Wrocławia: 42 5 mln zł,
  • Budimex S.A. z Warszawy: 46,8 mln z.
Spółka Wrocławskie Inwestycje przeznaczyła na tę kontrakt 57,4 mln zł w tym: 54,3 – dla zakresu finansowanego przez gminę Wrocław oraz 3,13 mln zł – dla zakresu finansowanego przez MPWiK.

Oznacza to, że ostateczne rozstrzygnięcie może nastąpić dość szybko, bo wszystkie oferty mieszczą się w ogólnym budżecie – chociaż niektóre nie zakresach finansowych. Tradycyjnie, jeżeli nie będzie odwołań, to za kilka tygodni będzie można podpisać umowę.

Koniec z najwęższym przystankiem we Wrocławiu

Wykonawca będzie miał 18 miesięcy od dnia podpisania umowy na przeprowadzenie prac budowlanych. Biorąc pod uwagę wskazane w postępowaniu terminy ten dokument będzie można podpisać raczej nie wcześniej niż w okolicach wakacji, a prace mogłyby się zakończyć bliżej końca 2026 lub na początku 2027 roku.

Planowana inwestycja obejmie ul. Drobnera (odcinek od Cybulskiego do Łokietka) i ul. Dubois (odcinek od Drobnera do Pomorskiej) oraz fragmenty ulic przylegających: Cybulskiego, Śrutowej i Rydygiera. W ramach plac budowlanych ulica zyska nową podbudowę i nawierzchnię na wszystkich jezdniach, wyciszone torowisko tramwajowe wraz z peronami przystankowymi, ledowe oświetlenie uliczne czy przebudowane drogi rowerowe. Wszystko dopełnią nowe nasadzenia zieleni w postaci drzew, krzewów czy traw ozdobnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij